Mūsų vaikai mėgsta laipioti žaisdami „Aukščiau žemės“ ar dainuoja „Pele, pele, pas ką žiedas žydi“, o kaip linksminasi kitų tautų mažyliai? Dalinamės keliais žaidimais iš tolimiausių pasaulio kampelių, kurie tikrai patiks ir mūsų vaikučiams.
Čilė: „Corre, Corre la Guaraca“
Žaidimo pavadinimas reiškia „Bėk, bėk la Guaraca“ („la Guaraca“ yra vaikiškas, reikšmės neturintis žodelis). Tai judrus žaidimas, apimantis tylų sėdėjimą ratelyje ir gaudynes.
Šį žaidimą gali žaisti 5 ir daugiau vaikučių, nuo maždaug 5-6-erių metų amžiaus.
Žaidimo taisyklės: Išrenkamas vienas žaidėjas („la Guaraca“), kuris gauna nedidelę, lengvo audinio skarelę ar nosinaitę. Likę žaidėjai susėda ratuku (galima sėdėti ant žemės ar ant kėdžių), užsimerkia ir dainuoja „Corre, Corre la Guaraca“ (žinoma, galima dainuoti ir kokią nors frazę lietuviškai, pavyzdžiui, „Duok, duok man skarelę“).
Pagrindinis žaidėjas tyliai eina aplink ratuką ir ant vieno iš vaikų nugaros užmeta skarelę. Užmetęs skarelę pagrindinis žaidėjas turi kuo greičiau apibėgti ratuką ir atsisėsti į skarelę gavusio vaiko vietą.
O skarelę ant nugaros pajutęs vaikas turi iškart pašokti ir pasistengti pagauti žaidimo vedėją kol jis neužėmė vietos.
Jeigu žaidimo vedėjas spėja, tai jis lieka ratuke, o jo vietą užima skarelę gavęs vaikas.
Jeigu skarelę gavęs vaikas spėja pagauti vedėją iki jam užimant vietą, tai žaidimas kartojasi, žaidimo vedėjas nesikeičia, skarelę gavęs vaikas ją atiduoda ir atsisėda atgal į savo vietą.
Graikija: „Agalmata“
Žaidimo pavadinimas reiškia „Statula“. Jį žaidžiantieji turi sustingti į kuo įdomesnes statulas, tad šis žaidimas lavina reakciją, kantrybę, pusiausvyrą.
Jį gali žaisti 4 ir daugiau vaikučių, nuo maždaug 3-4-erių metų amžiaus.
Žaidimo taisyklės: Išrenkamas vienas žaidimo vedėjas. Jis atsistoja per vidurį, užsimerkia ir garsiai skaičiuoja. Vedėjas gali skaičiuoti tiek, kiek jam norisi, kiti žaidėjai nežino, kada jis baigs skaičiuoti.
Staiga vedėjas sušunka „Agalmata“ (lietuviškai galima sušukti „Statula“) ir atsimerkia. Žaidėjai turi akimirksniu pavirsti statulomis ir sustingti. Svarbu, kad statulos ne tik nejudėtų, bet ir būtų įdomios, skirtingos, pavyzdžiui, galima sustingti iškėlus koją ar pasiėmus medžio šaką (rastus daiktus naudoti galima).
Žaidimo vedėjas stebi, ar skulptūros nejuda ir sujudėjusius žaidėjus pašalina iš žaidimo. Žaidimo vedėjas gali juokinti statulas, aplink jas bėgioti, tačiau negali jų liesti, kutenti, stumdyti.
Žaidimą laimi ir nauju vedėju tampa tas, kuris išliko ilgiausiai nesujudėjęs.
Nuotraukos šaltinis Shutterstock
Gana: „Pilolo“
Žaidimo pavadinimas reiškia „Metas ieškoti“. Šiame žaidime ieškoma paslėptų šakelių, akmenukų, monetų ar bet kokių kitų smulkių daikčiukų (pavyzdžiui, puikiai tiktų kaladėlės, saldainiai). Žaidime taip pat yra gaudynių elementas, tad reikia būti ne tik akyliems, bet ir greitiems.
„Pilolo“ gali žaisti 5 ir daugiau vaikučių, nuo maždaug 4-5-erių metų amžiaus.
Žaidimo taisyklės: Paskiriamas žaidimo vedėjas, kuris gauna tiek smulkių daikčiukų, kiek yra žaidėjų. Daikčiukai turėtų būti tokie, kuriuos lengva paslėpti, bet juos taip pat turi būti nesunku atskirti. Pavyzdžiui, tiktų nudažyti akmenukai arba virvele aprištos šakelės.
Visi žaidėjai sustoja atokiau ir užsimerkia, o vedėjas paslepia daikčiukus. Atlikęs šį darbą vedėjas sušunka „Pilolo“ (lietuviškai galima šaukti „Metas ieškoti“).
Visi vaikai puola ieškoti daikčiukų, o vedėjas vaikštinėja aplink.
Pirmasis daikčiuką radęs žaidėjas jį pasiima ir turi pavyti bei paliesti vedėją.
Žaidėjas, nenorėdamas išsiduoti, gali daikčiuką pasiimti slapta, paslėpti kišenėje, tuomet vedėjas galbūt nieko neįtars, jo nebijos ir nebėgs.
Paskutinis daikčiuką radęs vaikas tampa nauju vedėju.
Nuotraukos šaltinis Shutterstock
Pietų Korėja: „Kongki Noli“
Smagus ir susikaupimo reikalaujantis, tačiau gan ramus žaidimas, kuriam reikės greitai sugauti akmenukus.
Žaidimą gali žaisti 2 ar daugiau vaikučių (labai didelėje grupėje žaisti nuobodu, nes teks ilgai laukti savo eilės), nuo 6-7-erių metų amžiaus.
Žaidimo taisyklės: Žaidimą galima žaisti stovint (sunkiau) arba tupint (lengviau) ant žemės.
Žaidėjai randa po 5 maždaug vienodus akmenukus (ar kitus nedidelius, į delną telpančius daikčiukus, pavyzdžiui, monetas, karoliukus, mažas kaladėles).
Žaidėjai nusprendžia, kas pradės žaidimą.
Žaidimą pradėjęs vaikas ant žemės, netoli vienas nuo kito sudeda 5 akmenukus. Tuomet 1 akmenuką pasiima ir meta į orą. Žaidėjas turi pagauti į orą išmestą akmenuką ir tuo pačiu pagriebti dar 1 ant žemės gulintį akmenuką.
Jeigu pasiseka, žaidėjas turi 2 akmenukus.
Tas pats žaidėjas žaidžia toliau.
Jis vėl viena ranka meta akmenuką į orą ir jį gaudo. Kitoje rankoje žaidėjas laiko vieną akmenuką, kurį laimėjo praėjusiame etape, šia ranka žaidėjas stengiasi sugriebti dar vieną akmenuką nuo žemės.
Jeigu pasiseka, žaidėjas turi 3 akmenukus.
Taip žaidžiama iki kol žaidėjas surenka 5 akmenukus.
Laimima, kuomet žaidėjas į orą meta visus 5 akmenukus ir turi juos visus pagauti (galima gaudyti abiem rankomis arba kaip susitarsite).
Jeigu žaidėjas nepagauna į orą išmesto akmenuko arba pameta vieną iš seniau laimėtų akmenukų, jis turi padaryti pauzę. Kai ateis eilė, jis žaidimą tęs ten, kur baigė.
Žaisti pradeda kitas žaidėjas.
Izraelis: „Go-Go-Im“
Izraelio vaikai šį žaidimą žaidžia vasaros viduryje ar pabaigoje, kuomet sunoksta abrikosai, kadangi žaidimui reikalingi jų kauliukai (jie vadinami „Go-Go“). Žinoma, Lietuvoje šių kauliukų gauti sunku, todėl juos galite pakeisti gilėmis, mažais kankorėžiais, karoliukais, kaladėlėmis.
Žaidimą gali žaisti 2 ar daugiau vaikučių, nuo 6-7-erių metų amžiaus.
Žaidimo taisyklės: Reikia surinkti gan daug abrikosų kauliukų (gilių, kankorėžių, karoliukų ir pan.), nuo 20 iki 100.
Vaikai po lygiai pasidalina turimus kauliukus.
Visi vaikai taip pat gauna po dėžę su skylėmis. Dėžėje (pavyzdžiui, likusioje nuo batų) padaromos 5-6 skirtingo dydžio skylės. Didžiausia skylė verta 1 taško, truputį mažesnė - 2, dar mažesnė - 3 ir t.t.
Žaidimą pradeda 2 žaidėjų pora.
Metikas atsistoja per 1,5 m nuo kito žaidėjo dėžutės ir į ją meta savo kauliukus, bandydamas pataikyti į skylutes. Metikas turi 5-6 bandymus (pagal skylučių kiekį).
Jeigu metikas pataiko į skylę, kuri verta 1 taško, dėžės savininkas jam atiduoda 1 savo kauliuką. Jeigu metikas pataiko į skylę, kuri verta 6 taškų, dėžės savininkas jam atiduoda 6 savo kauliukus ir t.t.
Jeigu metikas nepataiko į dėžę, tai dėžės savininkas pasiima ant žemės nukritusį kauliuką sau.
Pasibaigus metimams, meta kitas žaidėjas.
Jeigu žaidėjui baigiasi kauliukai, jis iškrenta iš žaidimo.
Žaidžiama iki kol lieka vienas žaidėjas arba žaidimas pabosta, tuomet suskaičiuojama, kas turi daugiausiai kauliukų.
2022-06-11 10:17