1. Darbo pabaiga. Jei ateinate pirkti batų likus 10 min. iki parduotuvės uždarymo – nesitikėkite karališko aptarnavimo. Pardavėjos yra pavargusios po ilgos darbo (lakstymo arba ne – o tai dar blogiau) dienos ir jeigu joms netrūksta daug iki asmeninės apyvartos, tai išgirsite vieną ir tą patį atsakymą: “nėra dydžių”. Na, arba: “neee, deja, šitų batukų dydžių kaip tik ir nebeturim”. Geriausiu atveju pardavėja gali nueiti ir pastovėti sandėlyje kurį laiką, o grįžusi pasakyti tą patį. Be to, visi esame žmonės ir įprastai po darbo skubame namo pakeisti sauskelnių vaikams ir vyrams (juokauju. Juk vyrai sauskelnių nedėvi. Keisti reikia apatinius J ), tad ir kasa, kasos knyga dažnai būna sutvarkyta. Vėliau mes tikrai neketiname gaišti laiko skaičiuojant vėl. Už viršvalandžius mums juk nemoka.
2. Patarimai. Visada paklauskite pardavėjos, ar batai patogūs, jei tik pastebite, jog nešiojate panašų dydį. Net jei ir to nepastebite – vistiek klauskite. Galbūt ji iš kolegės žinos kažką apie šiuos batus. Nes vienintelė pramoga, kai nėra pirkėjų – matuotis batus. Bet vėlgi – jei pardavėjai daug trūksta iki asmeninės apyvartosplanoįgyvendinimo (nuo kurio priklauso priedas prie atlyginimo), tai “žinokit, ponia, šitie batai labai labai patogūs, nešiosit ir džiaugsitės visą gyvenimą.”
3.Apie batus apskritai. Žinokit, batai – ne vyras, ne visam gyvenimui (o ir vyras dažnai nebūna), tad nereikia isterikuoti neradus tinkamo dydžio, spalvos ar pakulnės aukščio. Bus tų batų, ne karo metas, patikėkit manimi. Atrodote tokiomis akimirkomis labai juokingai. Kartą vienos tokios psichologiškai palūžūsios po nesėkmingos batų paieškos damos vyras net grįžo atsiprašyti pardavėjųdėlsavo deivės elgesio… Stipru, ar ne? Pardavėjos visada apšneka jūsų nervinius priepuolius. Jūsų aprangą ir, žinoma, batus taip pat. Tik batų parduotuvėje dirbdama sužinojau, jog kai kurios merginos įsivaizduoja, kad naktiniai gali pakeisti suknelę. Žinokit ateičiai – ne, negali.
4. Apie batų grąžinimą ir 14 dienų garantiją. Apie tai būtų galima parašyti atskirą knygą, bet trumpai: mums jie nepatinka. Kai pamatome jus grįžtant su mūsų parduotuvės maišeliu vienoje rankoje ir čekiu kitoje, norisi bėgti per parduotuvę aukštai iškėlus rankas ir šaukti: neeeee!!! Kodėl? Todėl, kad asmeninė apyvarta minus grąžinimų suma lygu liūdna. Visada atsiminkit, jog 14 dienų garantija suteikiama neavėtai avalynei kad ir kaip juokingai tai skambėtų. Bet taip, 14 dienų nauji bataitampajūsų šlepetėmis. Žinoma, visai kas kita yra gamyklinis brokas.
5. Apie keistus žmones. Mums neįdomu, kai sakote “pirkau tokius batus kaip kad jūsų parduotuvėje štai prieš mėnesį ir man trina šitoje vietoje”. Nepykit, lituanistai, bet ta prasme? Ką jūs mums siūlote daryti? Taip pat labai keistai atrodo merginos, kurios negali išsirinkti batų ir kasdien visą savaitę ateina į parduotuvę ir matuojasi, matuojasi, matuojasi… Pardavėjos jus labai gerai atsimena. Jūsų kojos dydį ir kad jūsų norimų batų dydžio mes neturime taip pat. Batai sandėly per naktį nesidaugina. Nors juk galėtų, ar ne? Be to, ne mes sugalvojame kainas, nuolaidas ir akcijas. Priekaištus reikškite parduotuvės vadovybei. Dėkojame už jūsų gerumą.
6. Nenoriu būti įžūli, bet jei jūs vis dar galvojate, jog odiniai batai už 69,99 Lt (“nu tikrai labai geri odiniai batukai, panele, kojytė kvėpuos, kaip tik vasarai”) yra vengriškos odos, o dizainas italų ir KLR lipdukas ant batų dėžutės reiškia, jog batų dėžė pagaminta Kinijos Liaudies Respublikoje, tai skiltyje “Apie mane” viename populiariame socialiniame tinkle jūs turėtumėte pasirašyti “O sancta simplicitas!” (lot. “O, šventas naivume!”). 70 proc. batų Lietuvos parduotuvėse yra “Made inChina”. Jei ne, inChina, tai dažniausiai, inVietnam, inBangladesh, inPoland. Užsakytojai gali būti bet kas – italai, vengrai, vokiečiai, bet batukus jums siuvo mažos, darbščios kinų rankelės. Ir nematau nieko blogo tame tol, kol batus nusipirkusi moteris po poros dienų negrįžta su kulnu rankoje. O būna ir taip.
7. Geriausi pirkėjai – vyrai. 90proc. vyrų batus perka taip: ateina, pasisveikina, sako: man reikia klasikinių batų. Paklausi, ar su raišteliais, jam nesvarbu. Pasiūlai pačius brangiausius batus (jei matai, kad žmogus gali tokius įpirkti), paklausi, koks jo batų dydis, atneši tinkamą dydį, jis pasimatuoja dešinį batą ir sako: imu. Paklausi, ar nenorėtų pasimatuoti kito bato. Jis purto galvą į šonus ir traukia piniginę. Tu supakuoji batus, atsisveikini, santūriai palinki geros dienos, o jis jums geros prekybos. Jei kartais šiek tiek pavėlavusi užeina ir jo žmona, 7 iš 10 atvejų paaiškėja, kad klasikinius batus jis visgi turi, tik to neprisimena.
8. Patys blogiausi palydovai apsipirkti – vyrai. 80proc. merginų su savo brangiaisiais batus perka taip: ateina mergina ir vaikinas, vaikinas klesteli ant sofos matavimosi zonoj. Ji laksto po parduotuvę ir renkasi batus, tada 8 batukus nusineša matuotis, dar 4 dydžių nueini ieškoti į sandėlį. Kai grįžti, ji dar matuojasi pačius pirmus batus, o jos brangusis arba nerimastingai žvalgosi, arba žiovauja. Taigi išsimatavusi visus batus, ji klausia saviškio nuomonės: kurie tau gražesni - su mėlynu kaspinėliu ar su raudonu? Jis: nu man tai vienodi. Ji perklausia: na, o kurie gražesni? Jis: nu nežinau, nesvarbu man. Ji pykteli: sakyk, kurie tau gražesni. Jis: nu kad nė vieni. Ir ji neperka. Tą minutę, mielasis, jūs esate mūsų nekenčiamiausias žmogus visoje visatoje. Ar visatoje, ar tik žemyne, priklauso tik nuo batų kainos.
9. Batų priežiūros priemonės. Mes visada siūlome jums batų priežiūros priemones tikrai ne tik iš geros valios ir jūsų batukų labui, betdėlto, kas mums taip liepia. Taip, žinau, kad juokinga, kai jums siūlo “nu labai geras valymo putas, viską valyti su jomis galite: ir rankinę, ir vidpadžius” paplūdimio šlepetėms, bet kartais jas tikrai verta įsigyti. Tik jeigu nusprendėte pirkti, tai paprašykite parduoti tą, kuri neišstatyta, nes dažnai ta priemonė jau nebėra pilna. Kartais tenka pasinaudoti tarnybine padėtimi, ups :)
10. O jei jau priėjome prie patarimų, tai dar vienas: matuokitės batukus su kojinaite. Ją galite gauti paprašę pardavėjos – konsultantės. Juk nežinote, kas tą batą matavo prieš jus.
11. Visada atsiminkite tokį posakį: elkitės su kitais taip, kaip norėtumėte, kad elgtųsi su jumis. Ne veltui tai vadinama auksine taisykle. Tada ir dydžių jums bus, ir priemonės tik iš spintelės, ir patarimas, kurių batų geriau nepirkti (nebent jums jų reikia vienam vakarui), ir nuolaidėlė bei nuoširdus gražios dienos palinkėjimas :)
Ką nutyli batų pardavėjai?

» Rašyti komentarą
» Komentarai
2012-08-19 05:18
Kaip noreciau kad kas nors parasytu toki pat straipsni apie padavejos darba. Kliientai dazniausiai savo pykti islieja ant ju, nors nei maisto paruosimas, nei jo kainos nepriklauso nuo musu. Suprantu kai pacios padarom klaidu, dauguma klientu noris pasiust, nes isivaizduoja, kad jie cia sededami uz staliuko gali tave varinet kiek nori ir nepagalvoja, kad ne vien jie yra siame restorane, o padaveja turi suspet su kiekvieno inoringo kliento varinejimais ir gerai aptarnauti ne tik ta viena staliuka.
2012-08-18 18:33
Julija - štai vakar matavaus batus ir paprašiau kojinaitės. Davė. 

2012-07-27 08:55
nepykstam. Kikenam
2012-07-24 09:49
su tais vyrų apsipirkinėjimas - visiška tiesa
2013-10-06 20:00