Visi puikiai žinome tokius prekinius ženklus kaip "Marlboro" ar "Harley-Davidson". Ar kada nors pagalvojote, kodėl būtent jie tapo tokiais žinomais? Juk vietoje jų galėjo būti bet kas kitas.
Pirkimo priežastys - tai didelė reklamos paslaptis. Neveltui kiekvienoje didelėje kompanijoje dirba tikri šios srities profesionalai, analizuojantys vartotojų poreikius ir bandantys sudėlioti produkto pateikimo strategijas. Tačiau tikrai ne visuomet tai pavyksta iš pirmo karto. Taigi, kaip žinomiausi prekių ženklai vis dėl to išpopuliarėjo?
Visi puikiai žino, kad neatsikiriama "Marlboro" prekės ženklo dalis - žavingas kaubojus, gardžiai traukiantis cigaretės dūmą. Tačiau šių cigarečių sėkmė prasidėjo tikrai ne nuo tokios reklamos. Kieto kartono pokelis su atsidarančia viršūnėle - šiais laikais yra įprastas dalykas. Juk visų cigarečių pokelių dizainas iš esmės toks pats. Bet tokį dizainą išrado ne kas kitas, o "Marlboro" gamintojai. Ir kad ir kaip būtų keista, tai jie darė ne norėdami patobulinti dizainą ir taip pritraukti naujų vartotojų, o stengdamiesi pareklamuoti savo produktą. Kol cigarečių pakelio viršūnėlės nereikėjo atidarinėti (buvo minkšti pakeliai, su nuplėšiama viršūnėle) - žmonės, norėdami parūkyti, tiesiog įkišdavo ranką į kišenę ir iš atidaryto pokelio išsitraukdavo cigaretę. Vadinasi, jie praktiškai niekuomet viešai nepademonstruodavo pačio įpakavimo, ant kurio puikuojasi firminis "Marlboro" ženklas.
Savaime suprantama, su laiku žmonės išmoko išsitraukti cigaretes ir iš tokio pokelio, neištraukiant jo paties iš kišenės. Taigi reikėjo sugalvoti naują strategiją. Tik štai "Marlboro" nesuspėjo, nes juos aplenkė "Dunhill". Pastarieji sugalvojo cigaretes pokelio viduje apsaugoti papildoma plėvele. Taigi dabar, norėdami išsiimti cigaretę, privalote atidaryti ir pokelio dangtelį, ir patraukti juostelę.
Negana to, norėdami savo produktui suteikti dar didesnės prabangos įspūdį, "Dunhill" gamintojai pavadino šią naujovę "humidoru". Istoriškai humidoras - tai cigarų ir pypkių tabako laikymui skirta dėžutė, kuri palaiko tinkamą drėgmę ir temperatūrą. Taigi, anot jų, ši plėvelė padeda cigaretės tabakui ilgesnį laiką išlaikyti savo aromatą ir skonį. Skamba prabangiai, ar ne? Savaime suprantama, tokia prabanga ir daugiau kainuoja. Taigi nenuostabu, kad dalis pirkėjų, norėdami pasirodyti prieš aplinkinius, sutiko mokėti už tokias cigaretes brangiau.
Pasaulyje egzistuoja daugybė motociklininkų, savo kūnus papuošusių firmine "Harley-Davidson" tatuiruote. Manote, kad šie žmonės tiesiog pamišę dėl Harley Davidson transporto priemonių, todėl tapo vaikščiojančiomis šio prekinio ženklo reklamomis? Visai ne. Paprasčiausiai savu laiku perkantieji šio ženklo motociklus ir sutikę pasidaryti firminę tatuiruotę, gaudavo ganėtinai nemenką nuolaidą. Kas svarbiau - menkas plotelis ant odos ar kelių tūkstančių dolerių nuolaidėlė? Panašu, kad akcija pasiteisino, juk šį prekinį ženklą žino tikrai visas pasaulis.
Namų šeimininkės tikrai žino "Tefal" prekinį ženklą ir jų gaminamas keptuves. Įdomu tai, kad ilgą laiką "Tefal", reklamuodami savo prekes pabrėžė, jog kepant maistą nereikia sunaudoti nė vieno gramo aliejaus. Tačiau tik vėliau paaiškėjo, kad pirkėjams kur kas svarbiau tai, kad šių keptuvių tefloninis paviršius nepridega ir labai lengvai valosi. Reklamos greitai buvo pakeistos, o pardavimai smarkiai išaugo.
2012-09-18 20:03